Härlig morgon premenad

Det kan man lugnt säga. Imorse ringde väckarklockan 07.00, hörde fåglarna kvittra utanför och solen stod högt på en klarblå himmel och vindstilla och med en ute temperartur på +16 grader. Kan en morgon starta bättre? I vanliga fall brukar jag inte ta en sån lång runda med Ina på mornarna men denna morgon kunde jag inte låta bli sen även också för ett litet hopp om att Ina skulle äta bättre än vanligt efter en 5.5km lång morgon promenad i rask takt på 45min. Vi njöt verkligen av det härliga morgonvädret. Mötte ingen på hela vägen fören mot slutet av promenaden då folk börjar vakna till liv för att rasta sina hundar eller bege sig till jobb/skola. Riktigt mysigt!  Är det lika fint väder i morgon bitti så ska jag tvinga med mig D ut på en lika härlig promenad :)

 Då vet jag att Ina har fått blivit rejält rastad på morgonen/förmiddagen innan det blir dags för oss att åka in till city för att spendera dagen med att äta lunch på en ångbåtskryssning i Stockholms skärgård :)

Ina har varit lite dålig på att äta en längre tid nu. Hon började redan innan jag lämnade till baka Rozz (Bozz) så det är inte någon seperations ångest heller. Har funderat på att det kan ha ett samband med hennes skendräktighet och att även värmen bidrar en del. Tråkigt bara att jag inte kan få veta något om skendräktigheten är den stora boven i det hela då jag inte har fått ut medecinen :/

Kommentera

