Inget speciellt..

Ja, Har egentligen inget speciellt att berätta.

Ina har i alla fall slutat med medecinen igår efter 6 dagar. Det ser mycket bättre ut, inte alls skendräktig längre men har tyvärr lite hängtuttar kvar. Men det håller vi på att jobba på :) Pratade med en riktigt god vän till mig igårkväll och tidigare idag. Pratade lite med varandra ang om Inas bakben. Det käns lite tjatigt kanske men jag velar hela tiden om jag ska besöka veterinär eller inte. Känns så meningslöst på någotvis. Om jag skulle boka en tid i morgon säger vi och lyckas få en samma dag eller början på nästa vecka kommer veterinären i alla fall inte att se något på henne. Det ska vara om jag verkligen ser till att hon springer för kung och fosterland! Efter inlinespremiären i måndags har jag varit ute och joggat med Ina 2ggr. I måndags blev det en sträcka på ca 5.5km och idag mellan 2-3km. har hållit ett ganska bra tempo, nästan så att Ina har dragit mig till och med. Efter varje spring tur och dagen efter har hon inte visat någon tendens till hälta eller att hon har ont. Så det känns svårt att kunna boka in ett veterinärbesök då hon visar sig vara helt frisk.

Kunde lämna den lilla damen ensam idag i lite över 2h och hittade inget som var söndertuggat :D Hon har alltid varit lite sån men inget extremt. Det händer ca 1-2ggr i månaden och då är det mest små saker som en  klocka, penna och dylikt. Men i lördags när jag åkte till jobbet var Ina ensam i max 1.5h innan grannen hämtade henne. Under den korta stunden som hon i vanliga fall brukar sova hann hon med att slakta mina nya par finskor och halva ena min foppatoffel.

Ina har inte blivit så mycket bättre på att äta heller. Hade verkligen hoppats på de med långa promenader och en aktivitet på dagen men hon äter inte fören mot kvällen. Tur att jag lägger i minst 1 och en halv portion direkt ifall hon skulle äta direkt så man kan fylla på senare på dagen. Annars är det 1 och en halv portion hon får i sig om dagen och så har det varit i ca 2 veckor nu. Bättre det än inget. Jag är en sån som helst inte har maten ståendes framme hela dagarna utan det ska vara på bestämda tider. Då hon inte äter på de bestämda tiderna längre och inte för att hon ska tyna bort själv så anser jag att det är bättre att maten får stå framme hela tiden tills hon har ätit upp allt eller i alla fall det mesta. Bara för att hon ska få i sig något under dagarna och orka med dagen.

Aja, allt kommer att ordna sig till slut med maten, bakbenet och ensamtuggandet. Det gör det alltid :)

Kommentera

