Hundfoder är en djungel för sig…

Ina har nu mycket bättre aptit! Så skönt, slipper man oroa sig + att hon inte längre ser ut som om att man håller på att svälta henne. Har bestämmt mig för att pröva med Eukanuba Jogging & Agility efter att säcken jag har nu är slut. Framför allt nu då jag har börjat vara ute och springa en del själv och har med mig min andra hälft vill jag att hon har ett foder med hög procent protein och fet för mer energi. Annan anledning att jag även har tänkt välja detta foder är för att då hon väl hamnar i sina svackor då hon äter mindre så får hon i alla fall i sig lite xtra fett med det foder fast hon inte äter upp all mat hon skulle behöva gämfört med det som jag kör med nu, vanlig puppy medium.  För när hon väl är i sina svackor så rasar hon så fort och ser alldeles för smal ut. Svårt att hålla en bra vikt på henne så hon inte är för smal eller blir för tjock. Det ska vi få bukt på snart. Hon har varit svår med maten sen hon var lill liten.

 

Kommentera

