Midsommarn är över och bringar med sig sommar värmen!

Vi firade vår midsommar uppe i Njurunda hos mina kusiner på förmiddagen och eftermiddagen i Ramsås hos en av Dans barndomsvänner. Var riktigt trecligt. Blev en riktigt lugn midsommar för oss. En annan blev ju chafför större delen av hela helgen, men det hade man vänta sig och inget hade jag emot det :) Hade med mig kameran upp så lite bilder blev tagna inte många dock. De kommer att läggas upp lite senare då ajg nu sitter på jobbet.

 

Ina funkar jätte bra med Bej nu igen! är så skönt att slippa höra alla morrningar och bitchhuggen som hon alltid gav iväg under året som gått då jag även hade Bozz (Rozz) och han började leka mer med Bej. Ju mer Bozz lekte med Bej ju mer drog Ina sig undan och höll för sig själv eller var med mig och mamma. Men det blev en hel del bus nere i Njurunda med både Bej och Baloo utan protester och gnäll.

Under tiden som vi var hemma hos Dans kompis, Niklas och hans familj fick tyvärr Ina sitta i bilen. För när vi kom höll de på med att slå iväg tennisbollar med ett basebollträ då vi senare under kvällen spelade brännboll. Och så bolltokig som Ina är och då Niklas lilla dotter på 4år gärna sprang omkring med bollar och kastade dom lite hit och dit så ville jag inte riskera att Ina skulle springa omkull henne eller ta bollen ur handen på henne och även råka bita i handen. Hon har träffat Ina tidigare och visat lite rädsla för Ina. Det var också anledning till att hon fick vara kvar i bilen. Det gick bra de med. Inga rymförsök ut ur något fönster eller ylande och gnällandes.

Kommentera

