Brukspremiär

Brukspremiär var det för Ina idag. Har gått förbi klubben flera gånger utan att lagt något större tanke på att börja gå dit och träna när det finns så många andra stora gröna gräsplättar att gå på och kunna träna någorlunda själv men ändå med alla slags störningar. Folka som går förbi med eller utan hund, joggare, barn som leker och stojar m.m

Jag och Anna hade bestämt för att träffas med hundarna idag på förmiddagen. Brukar träffas ibalnd för att promenera även med en del träning har det också blivit. Så idag blev det lite lydnandsträning på bruks. Var redan folk där med sina hundar, schäfrar, papillon och en malle. Ina var så upptaggad påvägen till klubben fast vi har gått förbi där minst 100ggr men hon kände på sig att det var något speciellt just nu. För även Quda var väldigt taggad på träning som jag tror smittade av sig på Ina.

När vi väl kom fram var Ina så fokuserad på alla de andra folket som var där och att hon hade stenkoll på Anna och Quda då de började sitt träningspass med lite burträning. Tillslut fick jag kontakt med Ina och kunde börja träna. Det gick väldigt bra fast hon var väldigt ofokuserad på mig och vår träning till en början med det släppte ganska snabbt och sen gick träning väldans bra!

Jag personligen har absolut ingenting emot att träna i grupp om man är på en kurs för då blir man själv bara så taggad på att presstera bäst av alla och man är så inne i sin träning på det man ska göra men när det bara sitter folk vid sidan av appelplanen och bara sitter och tittar och de är inga man känner då blir jag obekväm. Känns som att man blir ut tittad och dömd. Det är också en grej som påverkade min och Inas träning märkte jag och det är ganska självklart. Tillslut lyckades till och med jag att koppla bort dom och kunde bara koncentrera på Ina till 100% . Man blir bara så taggad på att börja träna mer regelbundet när det går så bra men jag är en person som har svårt att få tummen ur och komma till skott själv. Utan jag vill gärna gå till träningen eller möta upp någon på träningen för att jag ska ta mig dit.  Fast har tränat en del själv på andra platser och det är inga problem men just på bruks. Där jag VET att man kan få hjälp med träningen om man vill/behöver på vissa moment av andra hundägare som har mycket större och längre erfarenhet av hundträning på lydnadstävling än mig.

Men men, det gäller som sakt bara att få tummen ur och ta sig i kragen och ge sig själv en riktigt rejäl spark i röven! :)

2 thoughts on “Brukspremiär

Kommentera

