Uppletande

Idag blev det uppletande med Ina. För engång skull gick jag en ruta på ca 50x30m och började med att placera ut två leksaker till Ina som uppvärmning. Det5 första Ina gör är att race rakt igenom och en bra bit utanför rutan. Det blåste en del också så jag vet inte om min doft hade spridit sig så långt då hon varje gång jag sände ut henne drog iväg så långt eller om det var något annat som hon fick upp doft på. Hon hittade de första leksakerna rätt så snabb så la ut en till i samma ruta fast med tre leksaker. Samma sak här, utanför rutan en bra bit men hittar snabbt tillbaka till rutan efter tillsägelse. Hittade de två första ganska snabbt sen den tredje fick hon jobba lite mer på. Efter det så var hon fortfarande full i energi och gjorde en chansning på ett främmande föremål. Tog loss en mindre nyckelring med saker som jag inte har behov av ut i fall att hon inte skulle hitat den. Skickade ut henne igen och samma sak även denna gång med henens stora lovar utan för rutan. Hon kom tillbaka flera gånger och blev bara tröttare och tröttare för varje gång jag skickade ut henne. Så trött att hon till slut struntade i de. Satte oss då för att vila en stund så att hon skulle få vila lite och få tillbaka energi. Började skicka ut henne igen men hon visade att hon verkligen inte orkade utan kom tillbaka flera gånger och försökte ignorera en några gånger. Så amn fick puscha lite xtra och hjälpa henne ut. Till slut började hon att jobba igen, lugnt och sansat sen hittade hon nyckelknippan. Gud så glad jag blev! Hon tog den och det blev jag ännu mer imponerad över att hon bar den då jag inte har tränat så mycket med henne att bära metall. För vissa hundar kan det vara obehagligt men Ina tog dom, men man såg att det var inget hon egentligen gillade men att hon bar dem ändå känns så underbart! :) Ska börja lägga mer främande föremål åt henne. Hon var riktigt trött efteråt. Tänkte då passa på att gå till sjön för badträning då hon var trött och lite utmattad men då hon la sig ex antalgånger påväg dit och jag hade glömt att ta med vatten så fick jag lov att strunta i det och gå hem istället så hon kunde få vatten. tanken var först att inte pressa henne så hårt men man kan inte bara låta bli då amn ser att gnistan fortfarande finns där. Man vill ju alltid pressa lite hårdare för varje gång som det går bra :) Det var nog tur att jag gick hem ändå för jag såg på klockan att den hade runnit iväg och att det nästanvar dags för mig att bege mig till jobbet.

Lite mer än så här hängde hennes tunga påvägen hem då hon inte bar på sin boll.

Min lilla skrutt! ;)

Kommentera

