Skansen premiär

Blev det för mig idag på förmiddagen innan jobb tillsammans med äldsta bror Micke och hans border Nicklas med sambo.

Har aldrig tidigare varit på Skansen fast jag har bott i Stockholm permanent i 2år nu. Jag blev inte så imponerad av stället. Mår snarare mer dåligt och tycker synd om djuren som borde få leva fritt i det vilda än att få leva i små  inhägnader som borde vara mycket större. En del av djuren borde få ha mycket större tanken på deras storlek och antal de var. Ett bra exempel är älgarna med sin ko och två kalvar samt renarnas inhägnad. Rävarna och lodjuren hade det bra mycket större inhägnader för att vara så små men de ska ha till gång för lyor och diverse men de hade det i alla fall mer rymligt tanken på deras storlek. Samtidigt vet jag att en del av dessa djur som är födda där inte skulle klara sig allt för bra i det vilda heller. Usch, blir bara på dåligt humör när jag tänker på det.

När vi kom till boskapsdjuren så brydde jag mig inte så mycket förutom hos kossorna. Det var en tjur och en kviga i en pytteliten hage men väldigt lite bete. Det är det enda som jag såg hade en väldigt dålig hage annars var de andra hagarna och inhägnaderna tillräckligt stora för de andra djuren med tanken på deras storlek och antal. Självklart borde de få ha det bättre som hos en seriös bonde med stora ägor.

Blev några bilder på boskapsdjuren och en och annan blomma. Kommer att lägga upp det lite senare då jag inte kan lägga upp bilder på jobbet.

One thought on “Skansen premiär

  1. Jag betalade 5800:- för kameran och då var det ett 18-55 objektiv. Tänker köpa ett ”större” objektiv senare, önskar det mig till att börja med

Kommentera

