Uppletande

Idag blev det lite träning för Ina. Uppletande rätatre sagt. Är så less på min promenad stråk som jag har i området. Passade därför på att åka iväg någon annanstans för rastning och lite träning då jag endå har D bil här nere hos mig :)

La ut tre föremål, ett kampsnöre, en läderpung (jag kallar dem för så, har tyvärr inget annat ord för det :P) sen en gammal mobil som låg och skräpade i en byrå hemma. Visade Ina mobilen hemma först för att kolla om hon tog den vilket hon gjorde direkt. Då var det bara att ut och prova för att se om hon skulle hitta den och ta den i munnen under uppletande :) För en gång skull tog jag med mig koner så att ajg visste exakt hur stor rutan var och kunde valla av mycket bättre.  Blev evrkligen chokad över hur stort 50mx45m egentligen är. Då insåg jag verkligen hur liten yta jag har jobbat med Ina tidigare. Ina hittade först kampsnöret och strax där efter läderpungen. Tog väldigt lång tid för henne att hitta mobilen. Gjorde flera utskick och en del brytande under letandet då hon började leta upp annat. var bara att bryta och skicka ut igen. Hon var så trött efter ex antal utskick att hon mest bara lallade omkring. Beslutade mig då för att binda upp henne igen med vatten och valla om rutan på den delen där mobilen låg. Den fick ligga kvar där jag hade lagt den. Skickade ut henne igen och då var det full fart på henne igen som i början. Tog en stund för henne nu också men hon hittade den och kom med den. Inte ända fram till mig utan la den bara några decimeter framför mig. Då var hon verkligen slu! Blev en riktigt belöning med hennes favorit, den blå bollen :) hennes absoluta! Gjorde en ren chansing för att pressa Ina ut i det sista, kastade ut mobilen igen i rutan för att sedan låta henne leta. Gick inge vidare till en början men när jag själv också började leta så började hon att jobba. Såg när hon hade hittat mobilen som hade delat sig av kastet. Visste inte rikitigt vilken del hon skulle ta. Men det fick bli beröm av att hon endå ”visade” vart den låg. Men gud så trött hon var efteråt! Bilderna jag bjuder på är precis innan jag börjar plocka ihop konerna efter avslutad träning. Är väldigt nöjd med Inas prestation idag då vi inte har tränat uppletande på länge och absolut inte på sån stor yta och för att det var ett helt nytt föremål som jag aldrig tidigare har använt som hon mer än gärna tog. :)

Strax innan jag skulle åka på jobbet fick jag väcka lilla damen i buren där hon hade gått och lagt sig och var helt utslagen. Gör alltid en sista kiss innan jobbet så att jag vet att hon är nyrastad innan jag åker på jobb. Man fick verkligen vänta på henne och hon bara hängde med huvudet. Första hon gjorde när vi kom in igen var dricka lite mer vatten, äta lite för att sedan lägga sig i buren igen.

2 thoughts on “Uppletande

Kommentera

