Fiske semester i Norge

Ja därför har det varit dåligt med uppdatering under en viss tid då jag har varit borta på semester.

Jag vet att jag inte får ha med mig Ina dit men hon fick följa med i alla fall och det gick jätte bra att komma in och ut ur landet. Vi hyrde en stuga vid Saltströmen som tillhör Saltströmen Hotell. Det gick jätte bra att ha Ina där också. Hade köpt mig en mindre bur som är behändig att ha med sig i bilen och transporter över lag. Ina älskar verkligen den buren :)

Varken folk i i omgivningen frågade oss om Ina var en amstaff eller någon annan slags kallade ”kamphund”ras och vi blev inte stoppade i tullen in i landet heller. Jag visste inte ens om att det var tullen fören D berättade när vi hade passerat. För mig såg det ut som vilken annan rastplats som helst och ut ur landet var det en vägskylt efter vägen där det stod ”Sverige” på och det var en helt vanlig  landsväg in till Gäddede.

Saltströmen var jätte fint!! Hade verkligen tur med vädret första dagen då vi kom dit. Strålande sol och klar himmel. Såg alla bergstopparna som i vanliga fall alltid är täckta med moln. Och ja jag hade kameran med mig men nej jag tog ingen bild!! Surt? Det kan man lugnt säga!! Inte ofta man får uppleva det fick jag veta efteråt. En annan glömde hela tiden bort att ta med sig kameran under hela dagen och tänkte ta en fin kvälls bild på dom istället men då var det så klart för sent.. Då hade molnen hunnit täcka topparna. Men det blev bilder runt om saltströmen ändå trotts att det var molnigt. Vädret varierade väldigt mycket mellan sol, molnigt och regn. Var rätt så kyligt där men inte allt för kallt. Tillräckligt för att verkligen få njuta av varmt te och mackor på kvällen efter ca 3-4h fiske :)

Fiskade mest sej men fick även en och annan liten torsk. Och D fiskade även en hel del sjögurkor ;)

Kommer bilder från Norge lite senare :)

Kommentera

