Bilder

 

De sista bilderna visar hur hon är nu, som hon har  varit hela veckan. Sen i Tisdags efter veterinär besöket har hon börjat gå på rimadyl igen, får runt 100g om dagen. Mycket jag vet, men allt för att dämpa hennes smärta tillsvidare jag får besked om remiss och ett andra utlåtande.

Har märkt en stor personlighets förändring hos Ina. Hon sover väldigt mycket under dagarna, vilket är bra tycker jag. Hon får mycket vila men ändå använder hon helst inte höger bakben ännu fast hon även går på rimadyl. Hon ska vara med mig hela tiden, natt som dag. Gärna så nära som möjligt. Har hon antingen liggandes sovande jätte nära eller också på mig. Hon ska vara vid min sida konstant. När bror Micke kom upp blev jag förvånad hur mycket hon tydde sig till mig i deras närvaro när vi satt i soffan. Tidigare har hon gärna velat kela med dom i stället för mig i soffan. Såna små skillnader märks direkt. Jag ser dom i alla fall.

Får en känsla av att hon vet av att något är på väg att hända. När vi är ute så reagerar hon mycket starkare på saker runt omkring. Hundar, människor och andra ting på ett dåligt sätt som hon aldrig har gjort tidigare. Vet inte om det beror på medicinen att hon börjar se saker och ting i syne. Hoppas verkligen på att bagarmossen får i väg remissen i början på nästa vecka. Det börjar göra alldeles för ont i mig att se Ina så här, ha ont och måste gå på smärtstillande.

2 thoughts on “Bilder

  1. Härliga bilder, hon är så söt & på första bilden ser jag verkligen likheter mellan systrarna :)
    Hoppas att allt löser sig till det bästa med lilla Ina. Förstår det måste kännas jätte jobbigt just nu men kämpa på!

    • Tackar. Ja de har verkligen sina likheter :) Jag hoppas på det jag med, det ser väldigt ljust ut nu i alla fall efter att man har fått varit i kontakt med andra veterinärer som ser lösning på skadorna än den lättaste utvägen. Börjar märka att det är mer jobbigt för Ina än för mig.

Kommentera

