Ny tid nytt hopp

Fick besked om Inas DT-bilder i tisdags när jag och Dan var i Norge.

Det lät inget positivt i min öron. Ina har garanetat OCD och lite artros i båda hasserna. De åt gärder som veterinärerna på Bagarmossen rekomenderade var artroskopi och att Ina sedan kommer att få gå på rimadyl hela livet och rehab. Rimadyl då hon redan idag visar grov hälta utan smärtstillande även då hon har legat stilla länge fast hon fått smärtstillande morgon/kväll. Inget tal om någon annan operation. Steloperation ville dom inte göra på Bagarmossen. Om det är för att hon har fått OCD på hasslederna då det är ett komplicerat område eller om det är för att dom själva inte har till räckligt med erfarenhet att kunna göra ett sånt ingrepp själva vet jag inte. De ger en inga riktigt svar när man ställer frågor.

Begärde att få kopia på både DT-bilderna, röntgen bilderna och journalen då jag nu har fått tid på Uppsalas universitetdjursjukhus på måndag morgon. Så nu hoppas jag verkligen på ett annat utlåtande som är mer positivt och att jag verkligen har en chans till en operation. Det jag helst av allt vill är att få Inas hasleder opererade och på lång sikt efter all rehab efter op få komma ifrån all smärtstillande.

En hund som måste gå på smärt stillande varje dag eller större delen av sitt liv är inget liv för en ung hund som är 1 och ett halvt år! Det är min personliga åsikt.

Kommentera

