Apportbock

Kom på igår när jag satt och fundera som vanligt jag kan ju alltid träna med apportbocken! Så vi åkte ut till Tyresö slott då det var sånt fint väder.

 Har inte tränat med den på jätte länge och det är något som jag vet att hon inte kan och det är en ganska passiv träning. Trodde jag ja, Ina blev helt överlycklig när hon skulle få göra något. Speciellt då hon fick veta att hon fick sin blåa boll som belöning.

Började med att först fånga hennes intresse då hon tittade på mig som om jag vore konstig och förstod inte alls vad jag ville med apportbocken. Föpr varje gång hon tog den i munnen belönade jag med en lite godis bit men insåg ganska snart att hon tappade intresset ganska fort då belöningen var godis och att hon inte ansträngde sig så mycket. Började då med att belöna med hennes blåa favorit boll i utbyte. Varje gång hon tog den i mun på rätt ställe byte jag ut den mot den blå bollen och gav den till henn, inte kasta utan gav bort den vilket var mycket bättre som belöning. Hon kunde så hålla på längre och var mer ivrig att göra rätt, ibland för ivrig. Det gick bra. Var riktigt skönt att bara sitta ute i gräset och njuta av den lilla solen som är kvar innan höstmörkret hinner smyga på en allt för mycket :)

Det blev lite bilder som jag ska försöka komma ihåg att lägga upp i morgon :)

Kommentera

