Saknar valptiden!

Tro det eller ej men jag gör det! Inte bara för att valpar är så små och helt bedårande utan allt annat runt om.

Satt och läste gamla inlägg från min gamla blogg när jag hade Rozz(Bozz) också. Den tiden när de var valpar. Fick sån saknad och blev lite besviken på mig själv. Jag hade så höga mål på mig själv för att klara av att få en ”perfekt” uppfostran.

Inte för att det är så stor fel på Inas uppfostran. Hon är lätt hanterlig och smidig att ha med sig överallt. Lyssnar rätt bra sen är hon bara 17 månader snart så det är klart att allt går upp och ner då hon har sina perioder som alla andra hundar under uppväxten. Men jag känner att jag ahde velat uppnå mera med henne, andra enkla vardagliga saker som man inte tänka på när hon var liten som man tänker mer på nu. Hur hon påverkas av visa saker och ljud, människor och hundar. Hon var helt gudomlig när hon var valp, struntade verkligen i både människor och hundar. Nu är det tvärtom. Inte något jätte extremt men tillräckligt för att jag tycker att det är rena rama dumheter. Att jag inte tog vara på den nochalanten hon hade redan då mot människor och hundar. Absolut ska hon fungera med andra hundar och så men inte när det gäller hundmöten och självklart att hon ska fungera med människor vilket hon gör kanon bra, spädbarn som pensionär. Lite såna saker gör att jag saknar valptiden.

Att ta vara på de egenskaper som de visar redan som valp och bevara det hela livet.

Men alltid lär man sig något av sin hund, av både sig själv som hundägare och om hundar.

Älskar denna lilla toka ;)

Kommentera

