en sen uppdatering

Var ju som sagt med Ina på återbesök i onsdags hos sjukgymnasten och inte veterinären för operationerna. hade lite fel där men fick i alla fall veta att jag skulle på återbesök hos veterinär som hade gjort ingreppen den 21/11 istället.

Som sagt var jag på rehaben med Ina, Samantha fick då följa med. Alltid lika trevligt med sällskap :) Hos rehaben gick allt bra, och de sa att stelheten i vänster inte alls är ovanlig efter operation då de hade fått letat efter små små ben bitar varav att det var ett större operations sår än det på höger, då de bara behövde ta ut en stor benbit. Ina hade mer vinkel men inte en normalt liten vinkel på höger och mycket större och stelare på vänster vinkel samt att vänster inte var lika välmusklad som höger, skillde 1 cm.

Fick två nya övningar som jag ska göra 1 gång om dagen. En balans/belastnings övning och en bealstnings/vinkel övning där Ina måste lägga tyngd på vänsterbak. Det är för att hon måcte använda det som vanligt för att hon inte ska bli för bekväm med ”3” ben och överbelatsa höger allt för mycket. Annars ska jag fortsätta med rörelseövningar som innan samt kylning ca 3-4 ggr/dag och även nu får vi även gå 10min promenad ca 4-5ggr/dag i ett lugnt tempo :)

Kommentera

