Skidor

(Skriver på ett norsk tangent bord nu och vet inte hur man får bort deras æ og ø till svenskt)

Nu har jag och D varit och bestællt skidor med pjæxor,bindning och allt vad det innebær. Det ær længdskidor men som ær mer anpassad før att ta turer i skog och mark, de ær lite kortare och bredare æn vanliga længdskidor som man åker med i vanliga skidspår. Førdelen med dessa ær att de ær utan stålkant. Vi valde skidor utan stålkant då vi kommer att skaffa oss en ny hund gemensamt. Ønskar verkligen att jag hade Ina hær hos mig vid min sida men tyværr går ikke de då de ær rasførbud på dem hær i Norge + att hon får ikke dra oss på skidor eller springa allt før mycket i djupsnø før att inte belasta bakbenen. Så hær kommervåra skidor att se ut.

 

De kænndes verkligen som skidor før mig!

 

Kommentera

