Första gången

För kloklippning, ensam hemma en kväll, röra sig fritt under natten.

Innan D åkte på jobb igen så klippte jag klorna på Arya. Gick förvårdnads värt bra. D fick komma hjälpa mig att hålla Arya när jag skulle ta bak tassarna då hon inte ville ligga still själv när jag vände på henne. Hadde henne liggandes på rygg när jag klippte klorna och mutade henne med mat. Ibland hann jag inte med att muta henne utan klippte bara på och det gick minst lika bra. Nästan som om hon inte riktigt förstod vad vi höll på med :)

Ikväll är första gången hon är ensam hemma då jag är på jobb. D har åkt på sitt jobb så det är bara vi tjejer kvar hemma nu. Jobbar inte mer än 6h ikväll så jag hoppas att det kommer att gå bra för henne. Är ju som en natt för henne. Innan jag åkte på jobb blev det en raskare promenad än vanligt till ”vår” bänk. Det ligger ca 1.3 km upp på berget ovanför oss. Så hon var relativt trött när vi kom hem efter att ha varit ute i ca 1-2h.

Hade som sagt Arya ”lös” i natt. Måste ju vissa att jag litar på henne för att hon ska kunna lita på mig och lära sig att hålla sig utan att behöva sova i buren om nätterna. Så det blir långa kvällar och väldigt tidiga mornar. Går ut med Arya första gången mellan 05:30-06:00 och sista gången på kvällen mellan kl 23-24. I natt gick det då inte alls som jag hade tänkt mig insåg jag efter att ha vaknat andra gången runt kl 08 då Arya verkligen är vaken och inte vill sova längre. Tyckte att hon var ovanligt blöt om tassarna för att ha varit ute och lite grann i pälsen. Hittade sedan hennes gigantiska pöl brevid buren. Hon är inte dum lilltjejen. Går och lägger sig i buren med öppen lucka och går ut för att kissa och går sedan in i sin bur för att fortsätta sova. Måste även till¨ga att hon kissar ALDRIG i buren under nätterna då hon har bara har fått sovit i den. Men det kommer, har bara haft henne hemma i ca 2 veckor och hon är idag 12 veckor. Man kan inte begära så mycket mer av en liten valp som har bott ute större delen av sin valptid innan hon flyttade hem till oss.

2 thoughts on “Första gången

  1. awww underbart! husky eller malamute? :)

    haha jo är visst rädd och har tänkt flera läskiga incidenter det kan hända, haha, men är försiktig och man lär känna hunden så vet man hur den kommer vara under rundan, om den kan stanna plötsligt eller något så. och så lär hunden att inte komma för nära mig. men om jag snubblar- jo visst har ramlat flera gånger idag, men så är tyra 3 meter framför mig med linan, så är det ganska säkert :) men visst risk finns alltid.

Kommentera

