En trött Arya

Äntligen fick jag Arya trött idag!

Det är inte det lättaste kan jag lova. Tror jag har den piggaste 12veckors valpen man kan ha. Det är full fart på henne från kl 07:30-21:00, så ibland får man nästan ”tvinga” henne att vila i alla fall ca 30min om man har tur i buren. Inte alltid hon kopplar av själv, men när hon väl gör det ligger hon alltid i närheten av en, helst på fötterna om hon har chansen.

Men igår var det inte alls kul att vila över huvudtaget! Hade hoppats på att hon skulle vara trött efter att ha varit ute och och lekt med grannbarnen i ca 1h + att vi tog oss en långpromenad ner till stan där hon även fick träffa en annan hund som hon fick leka med i ca 1h och bli fotograferad av två ungdomar som kom förbi. Hon fick så klart all uppmärksamhet då hon är en valp. Men icke då! Det skulle fortsättas busas resten av kvällen. Så det blev en hel del protester från lilla damen när hon sattes i buren för att lugna ner sig inför kvällen. Jag somnade i soffan runt kl 22 då jag var helt slut efter en dag med en väldigt aktiv Arya. Gick ut sista gången med henne strax innan kl 22:30 då jag vaknade till liv en kort stund för att sedan fortsätta min sömn i sängen. Vem är det då som piggnar till när vi går ut för att göra sista natt kissen? Arya. Då är det full show igen! Men hon  slocknade ganska fort efter att jag gått och lagt mig. Hon var VÄLDIGT övertrött.

Idag gick vi bara vår morgon promenad sen en sväng upp till ”vår” bänk. Tog längre tid upp idag än vanligt då jag stannade och tog bilder efter vägen. Arya sprang runt som en liten dåre och busade och hade sig. Väldigt skönt att se. Hade även med mig hennes snöre som vi lekte aktivt med när vi kom fram. Jag vet inte om hon är så intresserad av att leka med leksaker med oss så ofta eller om det bara är så att hon inte riktigt att förstått hela grejen med att springa och hämta och leka med oss med leksaker. Ibland går det och ibland total ignorerar hon en och verkar inte alls förstå vad det är man vill. Aja, har bara haft henne i 2 veckor så allt sånt kommer med tiden hoppas jag. Men det bästa med Arya är att hon leker mycket med sig själv, inne som ute. Ibland slutar hon även att leka om man själv kommer och ”lägger sig i” leken. Vet inte om jag leker fel eller om hon bara tycker att jag är en väldigt tråkig lekkompis :) Jag hade hoppats på att hon skulle vara väldigt trött efter den här turen när vi kom hem. Så fort vi kom innan för dörren stupade hon nästan direkt ner i bädden och sov. Vaknade till och kollade vad jag gjorde i mellan åt men trött var hon verkligen innan jag gick hem ifrån ikväll. Jobbar andra kvällen nu och hon är ensam hemma. Hoppas att denna gång går bättre och att hon inte har lyckats rivit ner någon jacka eller annat i hallen. Nu lämnade jag henne i hallen, har gjort det tidigare kortare stunder och det har gått väldigt bra därför håller jag verkligen tummarna för att det ska gå ännu bättre nu ikväll än vad det  gjorde sist.

Kommer att lägga ut lite bilder från idag senare.

Kommentera

