Bordshund

Om jag hade velat ha en hund på bordet hade jag köpt mig en porslindhund och placerat den mitt på vardagsrumsbordet. I stort sätt är det de här jag ser efter att ha lämnat vardagsrummet i någon minut för att tex gå på toa. Tyvärr hinner jag aldrig göra något då hon är snabb som attan ner från bordet när hon hör att jag kommer. Och om hon själv vet att hon har  gjort ifrån sig ett ljud efter att ha varit på bordet springer hon ner för att kolla efter mig i dörröppningen med sina fina oskyldiga blåa ögon och viftandes på svansen precis som om ingenting har hänt.

De första bilderna som visas tog jag först efter att hon hade varit på bordet och trodde att hon inte syntes och de andra bilderna när hon slickar ur min glasskål som jag lämnade kvar på bordet tog inte alls många sekunder att ta efter de första bilderna. Och hon får inte vara i soffan heller kan jag också tala om.

Kommentera

