Tiden rinner iväg…

Jag hade glömt bort hur fort valptiden går!

Hur fort hon växer, hur snabbt de lär sig vissa saker. Visst har jag lagt märke till hur mycket Arya har vuxit under dessa 4 veckor. Men blir alltid lika chockad och imponerad av hur hon lär sig saker. Ena dagen visar hon att hon inte alls förstår vad man vill när man visar henne och en annan dag förstår hon helt plötsligt vad det är man vill. Behöver inte alls ha gått många dagar emellan. Rumsrenheten är ett exempel som jag kan ta. I början gjorde hon sitt när hon kände för det och vart som helst, inne som ute. Efter en vecka visade hon när hon behövde gå ut för att göra ifrån sig med att springa till dörren. Sen om det var var 5:e minut i en och annan timme efter att hon fått vatten spelade ingen roll, men hon visste att man gör ifrån sig ute. Nu har jag lagt märke till under dessa 2-3 dagarna har hon kunnat hålla sig längre efter att ha druckit vatten och behöver inte alls gå ut lika ofta. Nu är väntar man på att hon ska vänja sig vid att vara ensam hemma utan att behöva riva ner kläder ifrån hallen. Använder i och för sig mest min huvudtröja som en filt. Säkert för att känna en viss slags närhet till mig då jag är borta. Jag vet att det kommer att bli bättre och bättre. Hon är bara strax över 3mån gammal och vi har bara haft Arya hemma i 4veckor. Men man slutar aldrig att bli förvånad över hur fort saker och ting går med valp tiden, hur fort de utvecklas.

One thought on “Tiden rinner iväg…

  1. hennes ögon är så vackra..
    tiden går fort..
    snart är hon stor hehe..
    trevligt att rumsrenheten börjar ta sej..
    vill också ha en hund, vi ska skaffa en snart..bara måste hitta en större lägenhet så..men även det tar 100 år..

    sv: vasogoda =)
    det är juh bra.. härligt när man blir nöjda med sina bilder.
    glömde skriva oxå ifall du inte vill höja isot så mycke etersom det kan bli brusigare..
    så kan du höja slutartiden.. juh högre deso mer ljus..
    minns ej om jag skrev det men skriver igen ifall jag glömde..

    aah okej..då har vi samma märke nikon då, sj har jag nikon d90.

Kommentera

