Pimpling

Ja det blir inte alls så mycket skrivandes här då D är hemma. Sitter aldrig vid datorn då förutom på jobbet.

Det som vi har hunnit med sen D kom hem är årets pimpling utan större framgångar. D var inte allt för frisk när han kom hem så det blev av att ta det lugnt och vara inne så mycket som möjligt för att han skulle piggna till. Så det fina efter längtade vädret kunde vi inte riktigt njuta av som ville. En dag blev det en shopping tur till Kiruna och en annan dag när solen stod som högst och himlen var moln fri och en någorlunda pigg karl tog vi oss en liten tur ed skidorna ut på en sjö för årets pimpling. Var bara ue i ca 2h då det blåste kallt där vi höll till och ingen av oss fick något napp. Själv var jag nöjd med att bara få komma ut och njuta av vädret, skratta åt Aryas alla busiga påhitt och fika så klart. Arya trivdes väldigt bra när vi var ute. Hon hade sina race där hon sprang mellan oss och pinnar som hon åt upp. Arya var väldigt intresserad av vad vi gjorde och ville mer än gärna stoppa ner huvudet i pimpelhålet. Hon som har sånt litet huvud hade säkert lätt fastnat där.  När lilla Arya hade sina race upptäckte hon sin egen skugga. Den var väldigt rolig att jaga men svår att fånga :)

På väg tillbaka till bilen spårade vår nyfikna lilla tjej upp två ripor. Hon fattade först inget och inte jag heller. D visade mig spåren och vad jag skulle titta efter. Hade jag vetat det i tid hade jag haft kameran framme och i beredskap för att försöka få en bra bild. Det var min första uppelvelse att få se en ripa :)

Kommentera

