Våren kommer smygandes

Jobbade extra länge idag då jag och en till kollega fick dela på dagpasset. Kändes lite tungt till en början så man såg vilket fantastiskt fint väder det var ute idag. Som sagt, solen är lite för sällsynt under denna period av året så man måste passa på att njuta så gott det går när man kan. Slutade kl 15 idag och hoppades hela tiden på att jag skulle få hinna med solen 1h i alla fall. Det gjorde jag kan jag lova, så härligt det var! Kom hem gjorde en snabb rastning av Arya då det bara är vi två hemma igen. D åkte på jobb i morse igen. Men som tur är blir han inte borta lika länge denna arbetsperiod :)

Efter rastningen av Arya skyndade jag mig att göra i ordning lite saft i termos innan jag begav mig ut till hygget bredvid oss med en överlycklig tjej som hoppade och skuttade sig fram hela vägen till skogsgläntan innan jag släppte henne lös i skogen. Vi gick till samma plats där vi hade varit tidigare. Arya hade race upp och ner under hela tiden vi var där, var inte alls lika rädd för att springa nerför slänten nu som innan.

Det hade smält en hel del vid hygget, man fick verkligen kolla vart man satte fötterna då det var en hel del is kvar på vissa ställen medan det var barmark på många ställen. Så våren kommer smygandes hit till Narvik med ;)

Strax innan jag och Arya skulle börja gå hemåt såg jag något stort som rörde sig bland träden på nedre kanten av hygget. Bytte objektiv till 75-300 för att kolla vad som rörde sig bland träden. Hade mina misstankar om älg då det är mycket spår efter älg där. Och så rätt man hade, en ko och en kalv stod där och åt dig mätta.  Arya såg dom inte på bra länge men sen fick hon syn på dom ganska precis när vi skulle gå. Hon var duktig som stannade. Beror nog mest på att hon inte riktigt visste vad det var för något :P

Kommentera

