Remeber the Titans

Det är en film som väcker många goda minnen hos en.

Kommer alltid att tänka på ÄAIK Damlag. Vår sammanhållning, vi var som en familj och stöttade varandra i vått och tort. Vi var med om en hel del tillsammans under de åren som vi spelade ihop. Kommer fortfarande ihåg första gången som jag träffade hela laget för första gången som mitt lag och inte som ett motståndarlag. Det var den jobbigaste match för mig någonsin under mina 11år då jag spelade fotboll med er. Efter 5min på planen mot Bollsta trodde jag att jag höll på att dö av dålig kondition :) Men det var det bästa valet jag någonsin gjorde, att fortsätta med fotbollen efter 1månads uppehåll från Moffe BK (Grön) ;) Och innan jag tog uppehållet från Moffe BK hade vi hemma match mot er, ÄAIK. Vet inte hur många av er tjejer som hörde och kommer ihåg när jag skällde ut min dåvarande tränare Bengan efter noter efter ett byte på plan. Då han gav mig ett smeknamn på mitt smeknamn Madicken och skrek det över hela planen.

Filmen väcker minnen hos mig som när vi spelade Dalecarlia Cupen nere i Bårlänge då vi gick tåget igenom stan och sjöng sången tillsammans, vilken familj vi verkligen var och Ubbe och självklart de resterande fantastiska tränarna vi hade. Coach Stefan, Stefan Å, Åke, Roger och Mattias :) Jag hade mina bästa fotbolls år tillsammans med er, Älandsbro AIK Damlag!

Kommentera

