regn, regn mera regn och lite snö

Ja, rubriken säger det mesta..

Har inte direkt varit så sugen på att gå ut då det regnar, snöar,töar och fryser igen hela veckan som gått och kommer säkert att fortsätta likadant denna vecka om man ska gå efter yr.no

Har dragit ner mycket på Aryas promenader sen en månad tillbaka då jag är rädd att något ska gå lika galet som det gjorde med Ina. Valparna växer ju som mest mellan 4-6mån ålder. Vill inte på fresta Arya på samma sätt som jag gjorde med Ina, Promenader varje dag, mer än 1 gång, turer i skog och springa i djup snö allt för mycket. Det blir en promenad om dagen på ca 2km sen en del bus hemma. Ibland när vädret är bättre går vi till hygget där hon får springa på eget bevåg vilket inte är allt för långt. Än så länge! Men ibland vill man att hon ska ta sig en lov på hygget när vi går dit för att springa av sig men för det behövs det lite hjälp. Kast med en snöboll, leksaks snöret som jag i mellan åt tar med mig. Men 1h aktivitet så är hon för det mesta nöjd på kvällen :)

På helgerna får hon även gå ut med grannens dotter och en kompis till henne. Hon älskar verkligen barn men ibland blir hon allt för ivrig. Så nu är det mest träning att kunna ha henne lugn bland alla grannbarnen när de är ute samtidigt när man ska ut och gå. Då Arya fortfarande har tendens att naggas då hon blir för ivrig så låter jag helst inte grannbarnen hälsa på henne för man vet aldrig hur de upplever det. Med grannens dotter går det bra, hon är lite äldre och mer van med hundar vad jag vet. Så hon brukar få gå ut med Arya själv.

Kommentera

