Aryas egen innetoa

Arya måste vara lite avundsjuk på oss som kan gå på toa inne men inte hon. Så hon har bestämt sig att hon också ska ha en. Sagt och gjort. Arya må ha blivit väldigt duktig med  rumsrenheten, så länge som vi är hemma och hon är instängd med oss i vardagsrummet/köket. Men lämnar vi dörren öppen ut till hallen och tanken är att man ska gå ut med henne men man måste bara ”fixa” en sak innan som inte alls tar mer än 1min så har hon hunnit att gå ut i hallen för att göra sitt. Längst bort, längst in precis utan för vår toa dörr. Det är bara där hon gör ifrån sig numera om hon verkligen måste eller om det ibland bara är ren dumhet.

Jag gjorde ett tappert försök igår när jag gick på jobbet att försöka skärma av större delen av hallen för henne i hop om att hon inte skulle göra ifrån sig inne. Sagt och gjort, fick ett sms av grannen som var snäll och rasta henne när jag var på jobb berättade att hon hade lyckats ta sig förbi min ”vägg” för att kunna uträtta sina behov längst bort, längst in precis utanför toan. Väggen var inte så svår i säg att ta sig förbi men gjorde ett tappert försök i hop om att hon kanske inte skulle göra ifrån sig inne, då hon skulle bli rastad senare på kvällen. Så idag va jag och köpte Get off spray som jag ska spraya på golvet där hon uträttar sina behov. Hoppas innerligt på att det ska fungera. Är lite less på att komma hem och städa halva hallen på kvällarna mellan kl 22-23. Så, ska testa det ikväll när jag går iväg för att träna. Peppar,peppar på att det ska fungera!! :)

Kommentera

