Pust i bakken

Ja det var länge sedan som jag och Arya gick dit upp. När jag var ute på ärenden tidigare idag kom solen fram precis när jag var på väg hem ifrån Coop och djuraffären. Jag tänkte hinna hem och göra i ordning en termos med kaffe innan vi skulle bege oss upp på berget för att få njuta av uppehållet med lite solsken istället för regn. Lagom tills vi kommer fram efter att ha kämpat med att gå upp så börjar det att snöa igen. Han njuta lite granna av mitt kaffe innan Arya spillde ut resten när hon hade sina race.

Har nog aldrig tyckt att det har varit så jobbigt någonsin att vara ute och gå som idag! Kan inte skylla på att det var jobbigt underlag att gå på utan sanningen är den att man har gått upp ett och annat kilo sen vi flyttade hit och jag har tappat väldigt mycket kondition sen i somras! Blir ibland anfåd bara av att gå knappt 2km med Arya som jag har gjort de senaste dagarna. Kan kanske bero på att jag går i kängorna som jag inte är allt för van att gå så mycket med till att jag försöker gå i samma tempo som jag alltid har gjort förut. Så nu har jag bestämt mig för att börja gå regelbundet på gymmet för att träna upp konditionen mer och tänka lite mer på vad jag äter och dricker. En sak är säker i alla fall, baconchipsen från Coop är väldigt goda men inte alls så nyttiga till middag :P Nä, nu blir det SKÄRPNING på motion och intag av mat och dryck!

 

Kommentera

