Symaskin

Har länge varit sugen på att sy egna hundhalsband och koppel. har många idéer i huvudet som jag mer än gärna vill börja jobba med. Men jag har ingen symaskin så det blir lite svårare med att sy. Har prövat att sy för hand med det har inte gått något vidare. Det har gått riktigt tungt och gjort mer ont i händerna än att det har blivit något lyckat resultat. Har letat länge efter en lämplig symaskin men svårt att få tag i en bra symaskin till ett rimligt pris för att kunna sy i läder.

Men då har jag en tur ändå att Ds kollega har släktingar som driver en tygbutik och säljer även symaskiner som rekommenderade mig en modell men som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Vet att symaskinen är anpassad till kunna sy i vanligt tyg och även i läder. Så förhoppningsvis kommer D ihåg att fråga honom ikväll igen, då ska jag skriva upp det så jag kommer ihåg vilken modell det är.

Har även velat sy egna gardiner länge då jag inte tycker att de som är färdig sydda är några fina sen så är det lite svårt att hitta lämpliga gardiner hem till oss då planlösningen är väldigt öppen och även färger som ska kunna passa in med omgivningen och färgen i rummen.

Som det mest sagda citatet vi använder oss av här hemma: Det kommer att lösa sig

Kommentera

