Tränings skor och pulsklocka

Köpte mig ett par nya asics i januari och hade använt dom några gånger utan problem, men nu de senaste gångerna har jag fått såna skavsår på fotsulorna där man i vanliga fall inte lyckas få skavsår. Har prövat med olika strumpor i tro om att de har suttit dåligt på foten och glidit fram och tillbaka i skon men får tyvärr inse sanningen att det är nog skorna som det är fel på i alla fall. Det ser ut som om att limet mellan sulorna och det yttre tyger vid hålfoten har lossnat och att det är därför som jag får skavsår.

Var och kollade på nya Asics på intersport i stan här men hittade inga sköna alls. Prövade ett par andra Asics samtidigt som jag köpte de jag har nu som var hur skön som helst men ville vänta med att köpa dom då. Tänkte faktis köpa dom nu när jag var och tittade efter nya men då jag inte kan modellerna så kom jag inte ihåg vilken det var. Det var i alla fall ingen av de som stod på hyllorna. Får gå dit och kolla sen igen och då ska jag försöka prata med samma expedit som jag hade när jag köpte mina nuvarande skor av. Vill helst av allt ha Asic skor då jag verkligen gillar det märket på jogging/promenad skor. De passar mig verkligen perfekt då jag tidigare har haft problem med hälarna och får lätt ont i fötterna om jag har fel belastning i skorna.

Har även haft funderingar på att skaffa en pulsklocka. Då det känns som man har världens dåligaste kondition nu än vad man hade för 1år sedan vill jag gärna veta vad min puls ligger på egentligen och se om den förbättras för varje gång eller inte. Men svårt att veta vad för slags pulsklocka man ska skaffa. En som även har kaloriräknare och inbyggd GPS eller inte. Alltid lika intressant att veta hur mycket man går och hur många kalorier man bränner för varje promenad man tar med Arya och när man tränar. Någon som är mer insatt i pulsklocka får mer än gärna tipsa mig om någon bra för ett rimligt pris.

One thought on “Tränings skor och pulsklocka

  1. Jag hade gjort buketten själv, det var kul att binda en sån bukett igen, var ett tag sedan, skulle göra ett stort kors i taket den dagen jag skulle få en bukett blommor av honom, fick INGET på alla hjärtans dag… :P

Kommentera

