4år

4år har gått sedan du lämnade oss

Det är 4 år och 3veckor sedan jag fick träffa dig sist, hade en sån stark känsla inom mig som jag ville få sagt den sista gången men som jag aldrig tog mig i kragen och sa. Jag minns din varma mjuka kram som jag alltid har älskat, en kram av värme, kärlek, trygghet och så faderlig. Det är så många gånger jag har behövt den kramen efter all den tid som har gått. För att ge mig styrka, värme och förståelse. Jag minns även din blick i dina ögon. Så mycket sorg, besvikelser och saknad.

Jag var inte alltid snäll mot dig. Sa väldigt många hårda ord alltför ofta i vrede och besvikelser under en tid som jag idag vill kunna gott göra på så många andra sätt efter att man har blivit äldre och klokare. Jag vet att du var stolta över oss, mig. Jag vet att du hade varit väldigt stolt över mig idag, över de val jag har gjort för att leva mitt liv på mitt sätt. Jag har fortfarande inte varit och sagt hej till dig sen du fick komma till ro hos moder jord. Det har inte handlat om att jag inte haft tid, eller inte vill. Det känns bara så fel. Att stå där i affären med mamma och välja blommor eller en julkrans varje år känns inget annat än fel.

Jag minns denna dag så väl för exakt 4 år sedan. Hade aldrig någonsin känt mig så vacker som jag gjorde den kvällen, balen i 3:an. Jag kom ihåg att jag tittade efter dig i hopp om att du och mamma kom dit för att se hur vacker jag var. Fick se hur lycklig jag var den dagen. Men tre dagar senare fick jag veta varför du inte stod där och fick se mig den kvällen.

Saknaden efter dig är så stor! Du kommer alltid att finnas i mina tankar och hjärta!

Kommentera

