Fiske

Har fått ett nytt intresse sen vi flyttade hit till Narvik. Fiske!

Vill ut och ficka jämt! Spelar ingen roll om det snöar ute så kan jag vara ute i en och annan timme men som bäst är det självklart om det är sol och inte allt för mycket vind så man kan få njuta av värmen. Att bara få stå och kasta med spöt är hur underbart och ro givande som helst. Inte alltid man får napp eller ens vill ha det. Jag vill bara kunna stå där vid vattnet och kasta och inte behöva tänka på allt för mycket mer än på Arya som yrar omkring en, att draget inte ska fastna i tongen och självklart på att få napp :)

Har fått ett ett sånt fantastiskt fiskespö av min älskade karl. Jag kan kasta ut med det långt och det är lätt och smidigt att hantera. Tror nog att han ångrar sig lite att han köpte det åt mig då jag inget annat än tjatar om att åka ut och fiska tillsammans med honom så fort han kommer hem från hårda och långa arbetsdagar i 2-3 veckor i rad. Jag vet, är en liten martyr för honom då han bara vill hem och ha lugn och ro :P Men, nu har jag ett och nu fattas det bara två till min samling. Enligt honom så MÅSTE man ha 3 olika fiskespön. Ett för att fiska ifrån båt, ett på land och ett till som jag inte kommer på nu vad det 3e skulle vara bra för :)

Kommentera

