4 härliga fiskedagar

Älskling var hemma från jobb i 5 dagar över helgen. Så skönt att få ha honom hemma igen. De dagarna spenderade vi med att trotsa det växlande vädret med att fiska, var ute i ca 3-5h varje dag 4 av fem dagar. Varje dag var en lyckad fiskefångst för min del. Fick en hel del torsk men bara två ligger i frysen och är de enda fiskarna som vi tog med oss hem. De andra var för små för att ta hem så de blev i släppta igen för att växa på sig lite innan jag kommer för att fiska upp dom igen. Första dagen när vi var ute fick jag min absolut första torsk på ca 3kg. Var helt överlycklig för min fångst och skulle ta en bild då jag hade med mig kameran men hade så klart glömt att kolla batteriet. Så det blev tyvärr ingen bild på den.

Igår hade jag min absolut största fiskekvot, 4st torskar och en sej. Bara en torsk fick följa med hem och även den på ca 3kg. Resterande fiskar var för små för att ta hem så de kastade jag i igen. Har lagt upp en bild på två stycken sej, den översta var min fångst och den nedersta var Dans fångst. De var de enda sejarna vi valde som vi skulle ta med hem men tyvärr blev de inte så. Ds sej valde han att filéa redan på plats vilket gick åt skogen då vi hade en för slö kniv för det och ett dåligt underlag, min sej var metallicgrön när jag öppnade den för att rensa så den fick fåglarna. Ville inte chansa med att ta hem och äta den. Har aldrig sett något liknande förut och inte D heller. Tråkigt då det var en stor sej.

Kommentera

