Livs och års premiär

blev det för Arya och för mig.

Arya hade minst 1000 myror i kroppen och jag var själv lite rastlös så jag bestämde mig att vi skulle trotsa regn och blåsten med en liten joggingrunda. Den var kanske på ca 3km. 1.5 nerför och 1.5 uppför i en ganska jämn brant backe. Gick väldigt bra för Arya, hon sprang på och mådde medans matte flåsade och kämpade på. Blev en del stopp då jag var tvungen att hämta andan. Lite jobbigt? JA!! Men det ska det vara när man tränar. SKA försöka klämma in en regelbunden jogging runda i veckan och ett och annat pass på gymmet nu då jag äntligen har köpt mig ett par nya skor, asics. En självklarhet för mig då de skorna passar mig bäst + att jag verkligen älskar de märket på jogging/promenadskor.

Det som inte riktigt gick som jag hade tänkt mig var att hon skulle dra mer, men då hon inte vet att hon inte får dra i halsband/kopplet för mig så måste jag inför skaffa mig ett dragsele till henne så hon kopplar det till att man får dra, även mig. När vi kom hem tror jag att Arya bara hade sprungit av sig ca 200 myror MAX! Jag var slut och kände av det i benen men Arya lekte och härja på som innan. Märktes inte alls att vi hade varit ute och sprungit en bit.

Nätsa vecka ska det bli nya tag…

Kommentera

