Shame on me!

Måste erkänna att jag inte har varit den mest aktivaste med Arya under dessa 2 veckor som gått. Mina ursäkter är vädret som gör att jag själv inte har velat gått ut och att jag inte har orkat. De har varit blandat med regn och SNÖ ganska länge som gjort att man har tappat lust att göra något överhuvudtaget ute. Knappt velat gå promenader, men man får tvinga sig ut då lilla fröken måste få röra på sig. Har dock inte blivit många eller några långa sträckor på dagarna. Usch och fy.. är så less på snö nu!!

Men nu under några dagar här har jag tagit mig i kragen och gått ut med lilla fröken så hon kunde få race av sig alla sina miljoner myror hon har fått i pälsen under dessa dagar då hon har fått varit väldigt stilla. Har varit ute och joggat med henna ca 3 gånger (kortare turer, max 3km) Har själv inte orkat springa hela vägen. Tur att man har en pigg och glad valp med hur mycket överskottsenergi som bara peppar en då man stannar. Hon kommer fram springandes och puffar på en, tar tag i armen och skäller lite på en ibland. Så underbar hon är som vill att matte ska röra på fläsket! ;)

Kommentera

