Stolt matte!

Kunde inte annat än bli stolt över Arya igår. Vi var ute och gick i eljuspåret på tidig eftermiddag. Passade på innan alla folk började sluta för dagen. Det är alltid folk ute oh går här i lilla Narvik, med eller utan hund. Arya fick springa av sig riktigt rejält igår uppe på berget, möte inga människor då alla fortfarande var på jobb eller hemma med ungarna pga strejken. Jag hade bestämt mig för att hitta 3km spåret. Väldigt svårt att hitta/se då det finns miljoner olika vägar/stigar att gå och ingen skyltning. Hittade spåret tillslut men under den tiden hörde jag en hund komma springades bakom mig. Vänder mig om och ser en stort svart hund, någon slags jakt ras. Springer rakt förbi mig och mot Arya som var en bit framför mig. Den hunden hade säkert fått upp vittring av henne och spårat sig fram till hon, för jag varken såg eller hörde någon ägare ropa på den eller som var i närheten. Ropade till mig Arya och hon kom springandes direkt tillbaka mot mig med raggen rest och svansen mellan benen. Hon visste inte riktigt vad som hände. Hon blev säkert överlumpad av den stora svart hunden som kom efter henne. tog henne i halsbandet och markerade NEJ mot den stora svart hunden. Han verkade nöjd efter att ha fått luktat på Arya för att se vad hon var för en liten krabbat och vände utan problem och Arya släppte jag direkt och hon brydde sig inte om att titta efter hunden utan fortsatte framåt med att nosa på allt spännande och racade runt precis som om ingenting hade hänt.

Kommentera

