Sommaren har äntligen kommit!

Nu kan man verkligen säga att sommaren har kommit. Var ute på en riktigt långpromenad med Arya idag och vi hade runt +20grader varmt idag! Ska inte klaga och både jag och Arya njöt av vädret och naturen. Bladen har börjat växa ut på träden, man hör fåglarna kvittra och små bäckar som rinner ner för berget lite varstans. Blev Aryas första riktigt långa promenad på ca 8km. Hon fick springa större delen lös, blev uppkopplad vid möte av andra människor med och utan hund. Hon förtjänade det verkligen min lilla tjej. Tack och lov så hade jag en trött hund när jag åkte hemifrån till jobbet. Valde att lämna henne hemma idag då det blir för varmt att ha hon liggandes i bilen, även om bilen kommer att få stå i skugga större delen av kvällen. Hon har skött sig så exemplarisk i helgen efter att ha blivit ensam hemma i ca 1h och längre att jag nu känner jag kan börja lita mer på henne. Inte helt 100% men 60% åtminstonde. Måste tänka på hur mycket vatten hon får strax innan jag går för att veta att hon ska kunna hålla sig tillräckligt länge under tiden som jag är borta.

Kommentera

