Rask promenad

Efter att blivit människa igen efter den korta körningen mellan Narvik-Härnösand på 104mil bestämde jag mig för att ta en rask promenad ute i Vassdal igen på max 1h då jag skulle hinna hem innan jag skulle börja jobba kl 15.

Klev upp lagomt till kl 08 i morse för att äta lite frukost och vända på dygnet efter min natt körning från Härnösand och hem. Somnade om i soffan igen men vaknad precis strax innan kl 11. Perfekt tid för att hinna med att kolla båten ute i Bjerkvik så att den inte har sjunkt pga en massa vatten. Tack och lov fanns båten kvar och till min förvåning inget vatten i båten! Körde vidare ut till Vassdal. Blev en hurtig promenad på strax under 1h då jag fick stanna och ropa på Arya och ta in henne då det var fler än jag som hade samma tanke. Efter 30min ringde klockan då var det bara att vända om tillbaka till bilen. Kom runt 2.33km på 30min och hade gått ca 5.6km på 50min när jag komm tillbaka till bilen.

Arya var då härligt blöt hela hon. Så hon fick ligga kvar i bilen när jag gjorde mig i ordning för jobbet. Vill inte ha in henne då hon är skitig och blöt. Hon springer i alla vattenbäckar hon kan hitta och nu har hon listat ut att man kan gå igenom tunnlarna som bäckarna rinner igenom under stigen och ut på andra sidan. Och hon dricker koppiöst mycket vatten! Också en anledning till att hon får följa med i bilen så jag kan rasta henne 2-3ggr på jobbet istället för att behöva torka rent buren och bada hunden runt kl 22.30 på kvällarna efter jobbet.

Kommentera

