Trottsar vädret

Glömde mina gymnastikskor igår kväll efter jobbet så jag fick börja min och Aryas motionstur med en vända till jobbet för att byta ut sandalerna mot gymnastikskorna. Åkte vidare hemåt igen då jag hade beståamt mig för att trottsa detta skit väder med dimma och regn med att gå upp till Narvik fjället. Fuskade lite granna denna gång men bara för att hinna med promenaden och göra mig i ordning innan jobbet kl 15. Tog bilen upp till parkering, tappade ca 800m uppförsbacke.

Satte fast Arya med kopplet runt midjan sen var det bara att traska på. Arya fick dra mig hela vägen upp och ner. Det tog ca 36min att gå upp från parkeringen och runt 23min ner. Gick hela vägen upp, fick stanna en och två gånger då det är väldigt hög stigning på korta sträckor och man försöker gå så raskt som möjligt hela tiden. Arya blir lite flåsig hon med men vill mer än gärna springa ner igen när vi vänder. Lite svårt att försöka hålla samma tempo som hon men går väldigt bra efter att vi har gått förbi den långa nerförsbacken med en massa rullgrus då börjar jag jogga med Arya hela vägen ner. Vill ju inte glida på stora grusstenar nerför och ha en pigg och allert siberian husky valp fastknuten i midjan då inte.

Jag var duktig att ha med mig vår hand GPS idag som visar sträckor,hastigheter, stigning och tider.  Skrev ner allt på anteckningar i mobilen men glömde självklart att spara! Så nästa gång kommer jag att se till att spara så jag kan upp ge mer exakta siffror med hur långt jag har gått/sprungit, stigning, max fart. medel hastighet, totala hastighet och stopp tid.

Kommentera

