Varmast om hjärtat

Jag är uppvuxen med shäfer. Har en mor som ÄLSKAR schäfer ut till finger spetsarna. Det är en väldigt fin hundras på alla sätt. Rocky var min första hund (familjehund) och han var verkligen en på miljonen. En sån hund man bara får en gång i livet möjligt vis två om man har tur. När jag blev äldre och ville skaffa mig en egen hund under tiden som jag gick i gymnasiet som jag kunde jobba med läste jag på om en massa olika raser, för och nackdelar med bland raser, vilka blandningar de var men fastnade helt för amstaff. Hade aldrig någonsin träffat en amstaff tidigare utan jag kände det bara på mig. Skaffade mig då min första amstaff blandning, Ebba. Hon var en tik på 1.5år när jag köpte henne och hon hade ett tung bagage med sig fick jag veta efter att jag hade köpt henne. Fast det var en del jobb med hon så var hon en underbar kamrat som hade villkorlös kärlek. Tyvärr valde jag att sälja hon då jag skulle rycka in i lumpen och ville inte belasta mamma och pappa med henne under det året och de hade inte heller någon lust. Efter att jag hade varit hundfri i nästan 2år och bodde i stockholm och jobbade där blev jag verkligen sugen på en hund igen. Jag kände mig inte som en hel person utan en hund. Det var så självklart att jag skulle ha en hund. Tittade runt nästan i 6månader på både schäfer och amstaff men bestämde mig för amstaff då de är mindre och helt fantastiska hundar. Fastnade då för en underbar kennel vid namn Conviction’s. Hittade till deras hemsida via svenska amstaff klubbens hemsida på uppfödare. Tog kontakt och mailade dom nångång under november 2009. Fick en bra kontakt och fick bli första valpköparen att välja valp i kullen de fick i början av juni 2010. Det var F-kullen med 4st små underbara små tjockis som kröp omkring när jag åkte dit för att hälsa på och tittade på valparna och de var då bara 4 veckor gammal. Fastnade för två, en hane och Ina. Med Heidis hjälp av val av valp så blev det Conviction’s Fashion in Gold ”Ina” Kunde inte ha gjort ett bättre val än så! Ina var min första valp och jag var så rädd att allt jag gjorde skulle bli fel eller att jag skulle ställa för höga krav av den lilla valpen som Ina var. Allt gick så bra med henne. Hon blev älskad och fångade folks hjärtan av människor som hade fördomar om denna ras (som min bror) Var alltid i centrum och hur underbar som helst att ha och göra med. Ina har stor del av att just Amstaff ligger mig närmast om hjärtat. Även Rozz (Bozz) som han numera heter men den historian finns att läsa om på min gamla blogg.

Jag fick en sån längtan och saknad efter Ina när jag var in och kollade på Heidis bilder på FB när Ina var en liten valp och även på G-kullen som Rozz kommer ifrån. Amstaff är en ras som jag VET att jag kommer att skaffa mig igen i livet. Om det skulle ske i morgon, inom 1år eller 10år vet jag inte, men jag vet att jag en vacker dag kommer att bli en stolt matte till just denna underbara ras igen!

One thought on “Varmast om hjärtat

  1. Underbara fina Ina<3 Du gjorde ett kanonjobb med både Bozz och Ina och om du skaffar amstaff igen vet jag att den kommer bli lika fin som dom:D
    Kram

Kommentera

