Det finns första gången för allt

Vaknade en lämplig tid idag strax innan kl 09:00 och kände verkligen ingen stress med att behöva hinna med något speciellt idag. Tog det lugnt med allt, njöt av frukosten, startade en tvätt maskin eller två, bestämde mig för att gå och jogga idag med Arya uppe på springspåret idag, tog ca 1h. Kom hem och åt lite fika och med ett glas citron vatten. Myser i soffan när jag får ett sms från min chef om vart jag befann mig strax efter kl 16. Hemma så klart. Tänkte inte mer på de en kort stund tills jag bestämde mig för att titta på mitt arbetsschema och såg att jag skulle jobba 3:evakt idag! Vakten börjar kl 16:00!! Första gången det någon sin har hänt mig att jag var 100% inställd på att jag INTE skulle jobba idag. Som sagt, första gången finns det för allt.

Sen har jag i och för sig varit ganska förvirrad den senaste tiden. Lagt undan mobilen flera gånger per dag för att sedan spendera ca 10-20min att leta efter den igen. Ibland har jag gett upp letandet av mobilen för att sedan en eller två timmar senare komma på vart jag ”kan” ha lagt den och självfallet ligger den där. Som en gång hittade jag den i en av mina gymnastikskor i skohyllan som står i hallen?! Vem lägger sin mobil i en av sina skor i skohyllan? Borde kanske införskaffa mig ett senilsnöre till mobilen. Lite svårt att hitta den ibland när man är ensam hemma och inte kan be någon ringa på den eller ha den på ljudlös så jag inte hör den när D verkligen är hemma och kan ringa på den..

Kommentera

