Gräsänka igen..

Ja, då blev man gräsänka igen i söndags efter 4 dagar sällskap av världens underbaraste som kom hem efter 5dagars jobb. Vi gjorde inte många knop denna helg. Var ut och åt på Rica då båda blev fantasilösa i frågan om mat en dag. Riktigt god mat! Jag var jätte nöjd. Var verkligen skeptiskt till maten egentligen då vi var där och åt första veckan efter att de hade öppnat hotellet. Var buffémat, inte alls någon höjdare! Då var både jag och D besviken då vi hade sett fram emot god mat med jag lämnade restaurangen nästan lika hungrig som då jag kom dit. Jag åt gravad val till förrätt, oxkött med glaserade grönsaker och potatis till varm rätt och pannacotta med lakritsgelé och bär till efter rätt. Var så mätt att jag blev liggandes i soffan resten av kvällen då vi kom hem.

Var en tur till Poolar Zoo. Det var nog det bästa Zoo:et jag har varit på någonsin! Djuren hade väldigt stora hägn och hade sin ordinarie natur. Mycket skog, gräs och buskar så de verkligen kunde gömma sig för folk om de ville. Det är så det ska vara på ett zoo. Inte att djuren ska ha en rensad trädstam, ett däck som de kan ”leka med” mer eller mindre jord och inget gräs. En inhägnad som inte alls liknar deras normala miljö bara för att folk ska kunna se djuren och de inte ska kunna gömma sig för att få vara ifred.

Försökte hinna med en tur med båten men var inte alls ute nå länge då det blåste upp så mycket och fiskarna var inte alls hungriga. Vi satt nog mest och bara dumtitta på OS. Såg en och annan film men. Sen var det dags för D att återvända till jobbet i söndags.

Kommentera

