Pusching-Arya

Jag och Arya har verkligen hittat varandra när vi är ute och joggar. Börjar jag bli långsammare i stegen ökar hon tills jag är uppe i samma tempo som innan. Uppfartsbackar tar hon i extra så det är bara för mig att snabba på stegen samtidigt. Är stigen för lerig väljer Arya att springa på sidan där det inte ät för lerigt och blöt. Stannar jag kommer hon oftast fram och peppar en med en puff och även ibland en puss på handen eller också rycker hon till i kopplet för att hon inte tycker att jag behöver stanna. När vi springer nerför branta backar och det är stora stenar som man lätt kan snubbla på, hala stenar eller brant nerför lugnar hon ner sig så jag kan ta mig ner på ett säkert sätt. Börjar bli mycket bättre på att lyssna  till höger och vänster.

Kommentera

