Kort Hsand vistelse

Kom hem igår kväll efter en kort vistelse i Härnösand. Var på bröllop i lördags. Vilket var anledningen till att vi åkte dit. Det var min gamla fotbolls tränare som gifte sig. Det tog bara 30år innan han friade till sin nyblivna fru. Han har sagt under hela tiden som laget fanns och som jag spelade tillsammans med Älandsbro AIK att han skulle bjuda tjejerna den dagen då de skulle gifta sig.

Det var inget storlslaget bröllop, utan det var närmast släkt, närmaste vännerna och vi ”tjejer” så klart. Lagomt stort och mysigt. Det var verkligen en stor ära att få vara med om deras stora dag efter alla dessa år som gått sedan laget lades ner.

Hann även med att få en heldag med min gud dotter Ida. Världens sötaste jänta! Hon bara skarattade och log mot mig hela tiden. Att sitta i gudmors famn var det absolut inga problem med fast hon är i ”mamma-fas” nu. Sen att få en heldag tillsammans med Sandra var guld värd då det verkligen var länge sen sist! Hade även vilja hunnit med att träffa mina favorit pojkar och deras fantastiska mor Lina men hann inte.

Sedan jag flyttade från Härnösand 2008 har jag ALLTID stressat med att hinna träffa ”alla”. Med alla menar jag vännerna. Försöka tajma in alla under en helg. Att hinna med att träffa 3st på en och samma dag gick ganska ofta men vanligast var 2st varje dag. Morgon och kväll. Blev så fruktan svärt less på det då jag kände mig mer stressad av att ”alla” skulle få en del av min tid. Hann aldrig att varva ner eller ens njuta av  den tiden jag spenderade med mina vänner innan det var dags att hinna med att träffa nästa. Så nu har jag bestämmt mig för att ta det som det kommer när jag väl är i Härnösand. Så om någon känner sig åt sido satt så gör gärna inte det! Numera kommer jag bara till Hsand om det är något och träffar de jag hinner att träffa. Nu ser jag till att få mer tid med min egen mor som jag verkligen inte har ”träffat”. Är ju som sagt bort hela tiden när jag är i Hsand att jag inte hinner med att spendera en del av min tid tillsammans med henne.

Kommentera

