Första dagen avklarad

som sagt..

Då var min första arbetsdag avklarad på mitt nya jobb, Kraft Foods Nordic AS. Har fått en fast tjänst på minimum 60% men kommer att variera väldigt mycket mellan 60%-100% pga lite olika anledningar. Tjänsten som jag har heter så fint som salgs fremmere på norska och en kort beskrivining på det jag gör är att stapla varor på deras rätta plats samt se till att kampanjer kommer på sin rätta pltas i butiken samt att alla varor har kommit som skall vara med i själva kampanjen. Just nu kommer jag att ha hand om 7st fasta butiker och 3-4st som jag skall besäka var 14:e dag. Känns väldigt skoj att jobba med något nytt och som inte alls är likt något annat arbete som jag har haft tidigare. Tjänsten går inte bara ut på att ställa fram varor i butiken utan det är  även en del pappers arbete som också skall göras men inget som jag kommer att lära mig än. Utan ska först och främst bli känd med varorna, deras plats på alla butiker, fylla i papper om något skall reklameras, sälja varor till kunden, ha kolla på antal timmar/minuter per butik samt km mellan varje och dags rapporter.

Kommer bara att jobba förmiddagar måndag till fredag. SÅ SKÖNT!! Har aldrig någonsin haft ett sånt jobb. Sist jag hade likanande rutiner var när jag gick i skolan för ca 5år sedan. Går under upplärning nu men kommer att börja jobba lite självständigt redan i morgon och på fredag. Kommer nog att vara helt slut på fredagkväll. Ska även jobba min allra sista dag på Breidablikk på fredag eftermiddag/kväll från 16-22 efter att ha jobbat en hel dag på fredag förmiddag.

Kommentera

