Tur i oturen

Har verkligen gått minst tre steg bakåt med Arya med att lämna hon ensam hemma.

Idag var jag borta i max 6h och 30min då jag var och jobbade på förmiddagen. Gjorde som jag alltid har gjort tidigare, rastade hon innan jag åkte iväg och satte hon i buren och jag glömde INTE att haka fast och låsa grinden. När jag kom hem blev jag mött av en glad hund. Jag förstod absolut ingenting! Hon hade smaskat lite på mina redan sönder tuggna sandaler sen i förrgår men absolut ingenting annat! Det blev jag verkligen stolt över. Hon hade inte heller gjort ifrån sig någonstans inne mer än i buren innan hon lyckades pressa sig ut mellan grinden som hon hade lyckats haka fast på insidan så inte ens jag får upp den.

Jag blev så förvånad att jag bara gick fram till buren och tittade op hennes mästerverk. Grindarna på buren måste man haka fast för att sedan kunna låsa. Arya måste på något sätt lyckats med att lyfta grinden och samtidigt böjt in nedre kanten till insidan av buren så det är bara öppet den övredelen, där måste hon ha pressat sig ut. Samt att hon även har lyckats tagit av sig halsbandet, inte sönder tuggat men tyvärr ganska ofräscht efter att det har legat i buren efter att hon hade gjort sitt lilla där inne. Det var bara att kasta. Så nu har hon ett annat gamalt halsband efter Ina provisoriskt då hon med stor sanolikhet kommer att lyckas tappa det när vi är ute och går. Det är inte 100% helt så måste köpa ett nytt till henne nu på fredag.

Kommentera

