Ofrivillig ledighet

Ja, då ville inte bilen starta i morse pga batteritorsk IGEN!

Men den här gången kunde jag inte starta den med hjälp av startkablar då alla grannar hade åkt på jobb och hon som var hemma visste inte riktigt hur man gjorde och hur man fick fram batteriet på bilen. Inte mer än rätt att låta bli att försöka då, även för mig som inte heller kan något om bilar :/ Då jag inte kommer någonstans med bilen har jag svårt att ta mig till jobbet då jag använder bilen i arbete. Nog för att jag bara hade en butik idag men ändå. Käns lite surt. Det var något som stod på i bilen som dragit ström sen i lördags.

Så dagen har bestått av än så länge, tvätt, städning, försöka ordnat nytt batteri eller någon som har en batteriladdare utan vidare lycka och sen blev det även lite race med Arya uppe på berget.

Jag tycker inte att det är mer än rätt att hon får dra upp snowracern då hon är en draghund och springa brevid påvägen ner. Men idag prövade jag att låta hon få dra mig nerför också. Det gick väldigt bra men lite för fort i vissa kurver. Tror att jag åkte av 1-2 gånger pga för hög fart i svängarna. Men kul är det!!

Då jag inte har införskaffat mig ett riktigt dragsele ännu så får jag göra ett provisoriskt av ett koppel som har extra ringar som man kan för korta med. Bättre det än att låta hon få dra med bara selen då det blir ojämnviktför hon då.

Kommentera

