Årets första skid tur

Ja då har man gjort första skidturen med Arya denna vintern. Blev en kort tur igår då jag måste lära mig att stå på skidor, inte det enklaste tycker jag. det fick bli en sträcka på max 2,5km fram och tillbaka. Till en början fick Arya springa lös då jag inte litade tillräckligt mycket på mig själv att hålla balansen men på vägen tillbaka när jag hade kommit in i det hela prövade jag att spänna fast hon så att hon skulle börja bli van med att jag/vi kommer att åka skidor bakom henne. Jobbar fortfarande på att hon ska dra. Inte det lättaste att få hon att förstå när jag är själv och hon gärna vänder sig om tillbaka till mig och trasslar in sig i linan ganska ofta. Men hon förstår att hon ska gå framför med sträckt lina så förhoppnings vis kommer hon att förstå senare då jag och D kan hjälpas åt med träningen.

Kommentera

