Herjangen

Dagens planering var att ta en härlig söndags tur ute i Vassdal. När jag kom fram var inte hela vägen plogad fram till parkering som finns och jag kunde inte heller ställa mig på någons gård som bor precis bredvid parkering så det blev ingen söndags tur där. Utan jag bestämde mig för att åka ut till Herjangen i stället när jag ändå var vid Bjerkvik.

Jag gillar verkligen Herjangen. Det är en lugnande plats. Man möter sällen på folk där, det är mycket djurliv så alltid får man se något spännande djuraktivitet där och Arya kan springa av sig. Idag fick jag äran att se en av havsörnarna som håller till där i närheten. Blir alltid lika fascinerad av dem, mäktiga fåglar. tyvärr ingen nise fast det var ganska stilla på vattnet idag, såg en hel del älg spår från både en ko och en liten kalv.

Kommentera

