Latmasken

Jag har alltid ÄLSKAT att gå promenader! Man mår så bra efteråt och det är det jag älskar. Om man har många tankar som snurrar runt i huvudet innan man går ut så känns det alltid mycket lättare när man kommer in igen. Att gå promenad för mig är avslappnande, rofyllt och glädjefullt. Specielt om man har hund eller väldigt trevligt sällskap med sig. Men tyvärr så har jag inte kännt dessa känslor inför,under eller efter en promenad. Vilket har gjort att det är mer eller mindre roligt numera. Man kan komma med bortförklaringar med att det är för kallt, mörkt ute, för halt, folk överallt, inga bra ställen att gå på, för trött, ingen som vill eller kan följa med, hunden får inte vara lös m.m listan kan göras väldigt lång…

Ikväll när jag kom hem efter att ha varit ute med Arya stod jag och tänkte på alla dessa ”förklaringar” men kom på att det är den förbannade latmasken som har vaknat till liv i mig! Det finns egentligen inte någon bra bortförklaring till varför jag inte vill vara ute och gå mer än att jag har gått och blivit LAT! Något som jag ska tänka mer på och göra en ordentlig ändring på!

Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Kommentera

