Polar RCX3

Fick en ny klocka i julklapp av D. En träningsklocka med tillbehör: GPS G5, Datalink och pulsband. Den används aktivt nu när jag har fått någorlunda koll på hur den fungerar. Nu använder jag den bara när jag är ute och går men kommer att användas betydligt mer till sommaren då man är ute för jämnan och även springer lite nu och då.

Det jag mest är intresserad av är hur långt jag går, hur snabbt, hur ”bra” puls man har och sen är det alltid intressant att veta hur mycket kalorier man har bränt. Jag tror då inte att den räknar ut exakta siffrer på kaloriförbränning utan att man får ett ungerfärligt tal. Efter att man är klar med sin träning eller promenad så kan man lägga in all information på internet på deras webbsida www.polartpersonaltrainer.com så har man full koll på all sin träning. Alla siffror på km, hastighet, puls, kalorier, fettkalorier, sport zoner,varvtider m.m. För att lättas lägga in all denna information utan att behöva fylla i en skrivbok eller för hand på datorn så synkar man klockan med datalinken som ser ut som ett USB-minne som man pluggar in i datorn. Då kommer allting upp direkt på datorn så man lättare kan ha översikt på dagens pass, veckans träning och hur träning/motionen har sett ut under en hel månad/år.

DSC_0005

Kommentera

