Älskar det härliga djurlivet

Nu ikväll för inte allt så länge sedan när jag gick ut med Arya fick jag uppleva det fantastiska djurliv som det kan bjudas på här hemma. Ca 5min efter att jag har kommit ut med Arya talar då en kvinna om för mig som går före oss med sin hund att det står en stor älg på hygget som ligger precis nedanför oss. Jag tackade för informationen och fortsatte vår promenad. Jag trodde inte att älgen skulle vara kvar utan ha gått in i skogen igen då det måste ha varit ett tag sedan hon passerade älgen. För hon kom från mitt håll och jag var påväg mot älgen kan man säga. När jag står i kurvan på vägen och tittar ner på hygget så står älgen fortfarande kvar och tittar på mig. Tror att det var en ko eller också en frånstött älg sen i höstas. Den var inte så jätte stor som jag trodde att den skulle vara.

Arya var duktig hon. Hon var så upptagen med att nosa där vi stod efter andra hundar och såg inte alls älgen. Hon fick inte race av sig efter vägen (bakom vägräcke) och kommer inte heller att få göra det än på ett tag. Vill gärna vara säker på att älgen inte är kvar i området innan jag släpper hon där igen. Tråkigt men sant. Det är en perfekt sträcka för hon att få springa av sig på på morgonen och dagen när man kommer hem från jobb.

alg

Kommentera

