En deal

Jag och D har kommit överrens om att vi ska röra mer på oss när han är på jobb och jag ensam hemma för att tappa ett och annat kg.

Jag har börjat med att gå upp till toppstugan uppe på Narvik fjället och jogga nerför. Blev 3 dagar med den typen av träning förra veckan plus 4km med skider i helgen. Men då jag mer eller mindre har upplevt irriterande situationer förra veckan upp/ner på Narvik fjället så har jag beslutat att inte gå där så ofta längre. Utan att jag ska ta mig en jogging tur vid Rombaksfjorden istället några gånger i veckan eller ta turen till Pumpvattnet istället. Anledning är för att det är mycket mindre folk på just de här platserna vid vissa tidpunkter på dygnet som jag tycker är väldigt skönt. Man slipper bli översprungen av lösa hundar, fälda av en skid åkare, hund ägare som tror att det är okey att låta sin hund hälsa på ALLA hunder de möter utan att fråga. Är lite less på det just nu.

Jag tycker fortfarande inte om att jogga/springa flera km, det är fortfarande skit tråkigt men jag kan mer än gärna pina mig i genom det om jag har MP3 med mig och defenitivt en överlycklig hund som mer eller mindre har alla fyra tassar i luften samtidigt än på marken för hon blir så överlycklig av att få springa/dra. Arya är den som får mig motiverad till att komma ut och röra på fläsket.

Har nu skaffat ett dragsele och det känns väldigt skönt. Det blir verkligen en stor skillnad med att ha ett vanligt promenadsele. Jag har märkt att det går mycket lättare för Arya att springa och det viktigaste av allt, att belastningspunkten är på rätt ställe! Jag har Arya som får dra mig när jag springer och det underlättar väldigt mycket. Allt blir så lätt. Till och med att gå upp till Toppstugan på Narvik fjället.

Kommentera

